پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204829
نود منتشر کرد:
جزئيات ناگفتني از فوت مهرداد اولادي!
تاریخ انتشار : 1395/02/05 19:02:55
نمایش : 2829
دو مرگ مشابه در فوتبال کشور به فاصله چند ماه پشت سر هم خيلي ها را به فکر فرو برده که دليل مرگ اين عزيزان چه مي‌تواند باشد؟
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبر کوتاه است يکي ديگر از چهره هاي جوان و سرشناس فوت کرده است، فوتي  که باعث شوکه شدن همه شده و براي خيلي‌ها قابل باور نيست، اما اين اتفاق افتاده و يکي ديگر از ورزشکاران بنام از دنيا رفته است.
 
دو مرگ مشابه به فاصله چند ماه پشت سر هم خيلي ها را به فکر فرو برده که دليل مرگ اين عزيزان چه مي‌تواند باشد؟ پرونده هادي نوروزي، کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس بسته شده اما پرونده مهرداد اولادي با اينکه گفته مي‌شود ايست قلبي بوده هنوز بسته نيست، خانه او پلمپ شده و از پزشکي قانوني خبري نيامده است!
 
در ايران يک عادت بد دارد موسوم مي‌شود و آن هم اين است که برخي واقعيت ها را از مردم لاپوشاني مي‌کنيم، مثلا مي‌توان به همين دليل مرگ برخي از چهره هاي سرشناس اشاره کرد.
 
دليل اصلي مرگ بازگو نمي‌شود و تنها به گفتن دو کلمه "ايست قلبي" اکتفا مي‌شود! چرا نبايد واقعيت ها را بيان شود؟ شايد گفتن حقيقت، عاملي شود براي هوشياري بقيه آدم ها، شايد باعث شود خيلي هاي ديگر بيشتر از اين ها مراقب سلامتي خود باشند و فکر نکنند که استفاده از مثلا فلان دارو يا فلان...
 
 براي آنها که خطري ندارد و اتفاقي نمي‌افتد! شايد بتوان با بازگو کردن دليل اصلي مرگ برخي جلوي مرگ ده ها نفر ديگر را گرفت و از به خطر رفتن ده ها نفر ديگر جلوگيري کرد.يکي از دوستانم دکتر است و دست بر قضا جزو پرسنل پزشکان بيمارستان شهداي تجريش هم است.
 
 درباره اتفاقي که درباره مهرداد اولادي افتاد باهم صحبت کرديم و تمام جزئيات مرگ او را با اين قول که فقط بين خودمان بماند گفت. دليل اينکه نبايد بازگو شود هم اين بود که از بالا دستور رسيده فعلا چيزي مطرح نشود تا پزشکي قانوني اعلام کند فعلا تنها مي‌توان گفت ايست قلبي!
 
کانال تلگرامي که براي پزشکان بيمارستان بود را هم ديدم دقيقا علت مرگ و زمان مرگ را در گروه گذاشته بودند! شايد دليل مرگ را بخاطر قولي که داده‌ايم فعلا نتوان نوشت، اما اين را مي‌توان گفت که مهرداد اولادي در خواب، فوت کرده است، درست مثل هادي نوروزي!
 
وقتي او را به بيمارستان انتقال داده بودند سطح هوشياري او حدود صفر بوده و از دست پزشکان کاري بر نمي‌آمده است. برعکس اينکه گفته مي‌شد با پاي خود به بيمارستان رفته اما مهرداد جاني در بدن نداشته و با آمبولانس انتقال داده شده است و آنقدر دير بوده که پزشکان نتوانستند براي احياي او کاري کنند.
 
مهرداد شب قبل در خواب فوت کرده بود. صبح وقتي که ساير حاضران بيدار مي‌شوند، مهرداد هنوز خواب است هر کاري مي‌کنند بيدار نمي‌شود و بعد بدن بي جان او را به بيمارستان مي‌رسانند.
 
حرف و حديث، اينجور مواقع زياد مطرح مي‌شود و هر کسي چيزي مي‌گويد، يکي مي‌گويد ارثي است و حتما مشکل قلبي در خانواده داشته اند، يکي مي‌گويد پزشکان تيم داروهاي درست تجويز نکرده‌اند و... آخر سر هم دليل اصلي اعلام نمي‌شود تا مبادا چهره فرد سرشناس خراب شود و خانواده او ناراحت تر از ايني که هستند شوند. اما اين از انتخاب هاي بدي است که در ايران مرسوم شده است و در کشورهاي متمدن هر اتفاقي که بيفتد بدون کمي و کاستي مخابره مي‌شود.
 
**بارها شنيده‌ايم که چهره هاي سرشناس دنيا به خاطر استفاده از مثلا مواد مخدر فوت کرده‌اند، به نام هاي زير و دليل مرگ آنها نگاهي بياندازيم:
 
ناتالي وود: وي براساس ادعاي پليس به دليل مصرف بسيار زياد نوشيدني‌هاي الکلي در سن 43 سالگي در گذشت. وود در 43 اثر سينمايي و تلويزيوني بازي کرد و هم چنان از نمونه‌هاي موفق بازيگري کلاسيک محسوب مي‌شود.
 
جودي گارلند: بازيگري که همه ما او را با فيلم «جادوگر شهر از» به ياد مي‌آوريم در دسته بازيگراني است که به دليل عدم توجه به اخلاق در دهه پنجم زندگي اش وارد فضاي سياهي شد. وي که از برجسته ترين بازيگران دوران خود به شمار مي‌آمدسرانجام در 43 سالگي به دليل مصرف زياد مواد مخدر درگذشت.
 
مرلين مونرو: بايد از مرلين مونرو که داستان زندگي‌اش از نامزدهاي اسکار بود هم يادي کنيم که او هم در اوج شهرت و موفقيت در دنياي هاليوود به دليل ناهنجاري رواني که دچارش بود و ناکامي‌هاي متعدد در زندگي شخصي خود به دليل مصرف زياد مواد مخدر تمام کرد.
 
هيث لجر: شايد اين مرگ تراژيک‌ترين مرگ باشد که تأثير منفي خشن‌ترين نقش‌هاي تاريخ سينما بر بازيگري که آن را ايفا کرده. اين بازيگر معروف استراليايي را در اوج موفقيت به سمت استفاده از مواد مخدر بکشاند و در 28 سالگي جانش را بگيرد. جسد بي‌جان لجر در  آپارتمانش و  در تنهايي مطلق وي و مدت‌ها پس از مرگش يافتند.
 
فيليپس سيمور هافمن: جسد اينبازيگر و کارگردان 46 ساله آمريکايي در آپارتمانش در نيويورک پيدا شد به گفته پليس مرگ اين بازيگر و کارگردان در اثر استعمال مواد مخدر بوده است. هافمن يکي از بازيگران صاحب سبک سينماي آمريکا بود که در شماري از فيلم‌هاي مطرح حضور داشت. فيليپ سيمور هافمن سه بار نامزد دريافت جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل مرد شده بود که در سال 2007 براي فيلم جنگ چارلي ويلسون در 2008 براي تريد و در سال 2013 براي بازي در فيلم استاد(مرشد). او در سال 2005 براي  فيلم کاپوتي جايزه اسکار بهترين بازيگر بهترين نقش اول مرد را دريافت کرد جسد هافمن در حالي که سوزن تزريق مواد در دستانش قرار داشت در حمام آپارتمانش در نيويورک يافت شد. علت مرگ او به طور وضوح مصرف بيش از حد مواد مخدر است. 
 
جيمي هندريکس: خواننده و گيتاريست آمريکايي هم در 27 سالگي-18 سپتامبر 1970- درگذشت.استفاده بيش از حد مواد مخدر و يا مصرف زياد قرص خواب‌آور از جمله عوامل مرموز مرگ وي عنوان شده است.
 
پل مک کارتني: نام اين هنرمند انگليسي به دليل دريافت 620 لوح طلايي و فروش 100 ميليون نسخه از تک آهنگ‌ها در کتاب رکورد‌هاي گينس ثبت شده است. مک کارتني در سانحه رانندگي سال 1966 جان خود را از دست داد و گفته مي‌شود مقصر حادثه خود وي بوده است زيرا به هنگام تصادف از مواد مخدر استفاده کرده بود.
 
اين‌ها بخشي از چهره‌هاي سرشناس دنيا بوده‌اند که بدون هيچ سانسوري دليل مرگ آن‌ها از سوي پليس و پزشکان مطرح شده است اما در ايران اين اتفاق نمي‌افتاد خيلي از دليل‌ها و گفتني‌ها سانسور مي‌شود، اين درحالي است که مي‌توان با مطرح کردن يک اتفاق بد جلوي اتفاق‌هاي بدتر را گرفت، مي توان اطلاع‌رساني کرد و از خطري که در کمين مثلا ورزشکاران است، آن‌ها را آگاه کرد شايد يک جوان معروف شده که خيلي هم احتمال دارد درگير چالش شود، نداند با خود و آينده‌اش چه مي‌کند اما يک تلنگر اساسي، يک هشدار بتواند او را بيدار کند. جوان است و جواني، جوان است و خطر...
 
مهرداد اولادي را همه به پسر خوش‌اخلاق و مهربان فوتبال مي‌شناسند خود من در برخوردي که با او داشتم غير خوبي چيزي نديدم از دست دادن جواني هم‌چون اولادي است، مخصوصا براي خانواده او، خيلي‌ها اعتقاد دارند به حقش در فوتبال نرسيد و  در حق او اجحاف شد، هرچه که بود تمام شد. اولادي در خانه ابدي‌اش آرام گرفت بياييد ديگران را دريابيم. بايد اطلاع‌رساني کنيم و جوانان را از خطرهايي که در کمين آن‌هاست هشيار سازيم. با سرپوش گذاشتن روي اتفاقات نمي‌توان مانع تکرار آن‌ها شد، بياييد هرچه که هست رک و راست به  مردم بگوييم و اجازه دهيم که از اصل ماجرا باخبر باشند تا از خود و زندگي‌شان بيشتر از اين‌ها مراقبت کنند.
 
مهرداد پسر خوب و آرام، نجيب از اين دنيا رفت، با تراژدي ...
اين مرگ‌ها بايد زنگ خطري باشد براي جوانان ورزشکاران ما...
عاقلان دانند....
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html